13 Temmuz 2014 Pazar

Floransa'da kaybolmaca...

Floransa, Arno nehrinin etrafına kurulmuş büyüleyici bir şehir. Roma'nın gürültülü kalabalığından kurtulup hızlı trenle kendimizi Floransa'ya atıyoruz. Hızlı tren için Trenitalia sitesini erkenden takip etmeye başlarsanız oldukça indirimli bir fiyata bilet bulabilirsiniz..

Santa Novella tren istasyonunda iner inmez kalacağımız Albergo Bencidormi'ye doğru yürüyoruz. Çok temiz bir otel. Sahibi Roberto  olduça yardımsever ve güleryüzlü gerçekten.

Tarihi meydana doğru yürüyoruz. Yol üzerinde Loggia del Mercato Nuovo var. Bu pazar çok sevimli. Kurumuş mantarlar, zeytinyağları, hediyelik eşyalar bulabilirsiniz. Görmeye değer... Pazarın hemen çıkışında The Fountain of Piglet (Piglet Çeşmesi) var. İnanışa göre bu domuzcuğun burnuna dokunup dilek diliyorsunuz, bir de para atıyorsunuz suya. Floransa'ya geri dönüyorsunuz diyenler de var, dilediğiniz gerçekleşir diyenler de. Yalnız İtalyan'lar bu suya para atma olayını biraz abartmış sanki..

Gezi rotamızda sırada Cattedrale di Santa Maria del Fiore (Floransa Katedrali) var. Duomo meydanında bulunan Katedralin dış kısmı beyaz ve yeşil mermerden yapılmış ve oldukça görkemli.

Dışı böyleyse içi nasıldır diye düşünerek giriyoruz. İçi ise dışına göre oldukça sade.. Tavandaki resimler yine muhteşem..

Floransa'yı tepeden görmek için 414 basamağı olan Campanile di Giotto'ya tırmanıyoruz. Giotto çan kulesi, Floransa Katedrali'nin bir parçası.

Tırmanış oldukça zorlu geçiyor ama manzara gerçekten muhteşem.

Katedralin bulunduğu meydanda sekizgen şekliyle Battistero di San Giovanni yani vaftizhane bulunuyor. Bu yapının dışı da katedral gibi renkli mermerlerle yapılmış.

Sonraki durağımız olan Piazza della Signoria Floransa'nın en önemli meydanlarından biri. Bu meydan Michelangelo'nun "Davut" heykeli ile ünlü. Heykel Vecchio Sarayı'nın önünde bulunuyor. Önceden İtalya'nın ünlü ailelerinden biri olan Medici'lere ev sahipliği yapan bu saray, şimdilerde Belediye binası olarak kullanıyor. Yalnız bu Davut heykeli replika. Heykelin orijinalini Accademia di Belle Arti di Firenze'de görebilirsiniz.

Sonraki durağımız insanların sadece burayı görmek için bile Floransa'ya geldikleri Uffizi galerisi. Bizi kötü bir sürpriz bekliyor. Günlerden pazartesi ve galeri kapalı.. Kapısını görmekle yetindik çaresiz..

Uzun yolların sonunda karnımız acıkıyor. Little David adlı bu sevimli restoranda karar kılıyoruz. Sevgilim Risotto, ben Lazanya yiyorum. İkisi de güzel. Özellikle yemek öncesinde aldığımız Bruschettalar çok lezzetliydi.

Florasa'nın en görülmeye değer yapılarından biri de Ponte Vecchio (Eski köprü). Bu köprünün içinde bulunan kuyumcu dükkanların kepenkleri sandık şeklinde..

Vechio köprüsünden geçerek yürümeye devam ediyoruz.  Bu taksimsi şeye bayıldım:)

ve Floransa'nın ara sokaklarında dolaşıyoruz. Fotoğrafların içinde kayboluyoruz. Elimizdeki gezilecek yerler listesi hızla tükeniyor. Dönüp dolaşıp Duomo meydanında gezimizi btiriyoruz.