19 Mayıs 2014 Pazartesi

Venedik-2

Venedik gezisinin en güzel kısmı kesinlikle adalardı. 12 saatlik bir vapuretto kartı aldık (18 Euro) ve heyecanla yola koyulduk. Tek binişlik kartlar 7 Euro olduğu için bu kart daha avantajlı oluyor. Venedik'e kadar gidip bu adalara uğramadan dönmeyin, çok şey kaçırırsınız..

İlk adamız cam işçiliği ile ünlü Murano Adası...
Vapurettodan iner inmez sizi camların yapım atölyesine yönlendiriyorlar orada camın yapımını izleyebilirsiniz. Venedik'te yangın çıkmasından korkulunca, tüm cam ustaları bu adaya yerleştirilmiş... Murano'yu dolaşmaya başlıyoruz. Karşımıza kocaman mavi camdan bir heykel çıkıyor. "Cometa di vetro (comet glass star)"...
Duvarları eskimiş evlerin arasında, dar sokaklarda yürüyoruz. Bu zillere bayıldım..
Cam işçiliği ile ünlü olan Murano'da hediye olarak küpe, kolye ve küçük biblolar alabilirsiniz. Yalnız dikkat edin, Çin malları her tarafta:) İnanılmaz ayrıntılı biblolar da var ama onlar biraz daha pahalı haliyle:)

Burano Adası;
Murano'da 1 saat kadar gezdikten sonra bir başka vapurettoya binip, rengarenk evleriyle ünlü Burano'ya geçtik. Tek kelimeyle bayıldım bu adaya.. Turist kalabalığından kurtulup kendimizi ara sokaklara attık, gerçekten çok sevimliydi.
                      Ortasından kanal geçen rengarenk evleri minik köprüler birleştiriyordu.
Balkonu olmayan bu evlerde, çatılarda sevimli teraslar var...

Bu ada renkli evleri kadar dantelleri ile de ünlü... Tabi bu dantel olayına alışkınız biz. Malum televizyonun bile üzerine dantel seren bir neslin çocuklarıyız. Çok değişik gelmedi bana...

Son ada ise Torcello,
Kısa bir vapuretto yolculuğundan sonra Torcello'ya ulaştık. Murano ve Burano'yu gördüyseniz ve zaman sıkıntınız varsa uğramayabilirsiniz. Küçücük ama yemyeşil bir ada..

Adanın sonunda, bahçesinde heykellerin ve anıtların bulunduğu Torcello Katedrali ile karşılaşıyoruz.

Kısa sürede Torcello'yu da bitiriyoruz ve Venedik'e dönüşe geçiyoruz. Dönüş yolu daha uzun sürüyor ya da yorgunluğun üzerine daha bana uzun gelmiş de olabilir..
ve Venedik gezimiz batan güneşle birlikte sona eriyor..